بيوگرافي بازيگران و هنرمندان ايراني بيوگرافي بازيگران و هنرمندان ايراني .

بيوگرافي بازيگران و هنرمندان ايراني

زندگي نامه يوسف تيموري

يوسف تيموري

بيوگرافي يوسف تيموري

نام:يوسف

نام خانوادگي:تيموري

تاريخ تولد:۱۳۵۸/۱۰/۶

محل تولد:تهران

تاهل:متاهل

فرزند:آرمين

——————————
زندگي شخصي يوسف تيموري

يوسف تيموري واقف ششم دي ماه سال ۱۳۵۸ در غرب تهران متولد شد. وي فرزند دوم خانواده است و دو خواهر و يك برادر دارد. او تحصيلات خود را تا مقطع فوق ديپلم و در رشته هنر ادامه داد.

او علاقه اي به تيم هاي باشگاهي ندارد و آرزوي او موفقيت تيم ملي است. او در اظهار نظري جالب عنوان كرده است كه اگر بازيگر نميشد به سراغ دروازه باني مي رفت. آقا يوسف كه در دوران دانشكده او را بابك صدا ميزدند به موسيقي علاقه دارد و آشنايي هم با نواختن گيتار دارد.

يوسف تيموري بازيگر سرشناس سينما و تلويزيون كه بيشتر او را به عنوان بازيگر فيلم هاي طنز مي شناسيم چند سال است كه با يك دختر تايلندي آشنا شده و با ازدواج مي كند.

اين زوج ۱٫۵ سال بعد صاحب يك پسر به نام آرمين مي شوند كه بيشتر به مادرش شباهت دارد.
مصاحبه اي كوتاه يوسف تيموري و همسرش را در ادامه مي خوانيد:

يوسف تيموري:براي بازيگري مثل من، ازدواج با يك دختر ايراني كمي سخت بود. به دليل اينكه ناخودآگاه زمينه ذهني نسبت به ميزان جديت حرف هاي من داشتند كه شايد دروغ است و من در حال نقش بازي كردنم. واقعيت اين است كه به مسئله زندگي مشترك جدي نگاه نمي كردند يا كمتر اين نگاه را داشتند.

–با توجه به رسم و رسومات كشور تايلند امكان داشتن همسر دوم وجود ندارد و زنان آنجا به هيچ وجه با همسر دوم كنار نمي آيند. وقتي من برايش توضيح دادم كه در كشور ما ميشود چند همسر داشت واقعا تعجب كرده بود و باورش نمي شد. چون اصلا در فرهنگ آنها چنين مسئله اي وجود ندارد.

–اولين باري كه فرزندم آرمين را ديدم خيلي توي ذوقم خورد (مي خندد). ديدم كاملا شبيه همسرم است. اما رفته رفته كه بزرگتر شد به من هم شبيه شد. به آرمين يكي دو كار براي بازي پيشنهاد شد كه من مخالفت كردم.

همسر يوسف تيموري: اوايل فكر مي كردم شايد يوسف به من دروغ گفته كه بازيگري است كه تا اين حد شهرت دارد، شايد به خاطر اينكه در همه حال شوخي مي كرد، مي گفت و مي خنديد. جالب است بدانيد روزهاي اول فكر مي كردم ممكن است با چند تا از دوستانش هماهنگ كرده كه جلوي من از او امضاء و عكس بگيرند تا به نظر بيايد آدم معروفي است. اما بعد متوجه شدم كه دروغ نگفته و واقعا يك بازيگر معروف و محبوب در ايران است.

–من فكر مي كردم كه ايران كشور خلوتي است و خيلي با كشورهاي ديگر در ارتباط نيست. حتي فكر مي كردم حال و هواي اين كشور مثل كشورهايي همچون پاكستان و افغانستان يا عراق است. اما بعد از آشنايي با يوسف كلا نظرم عوض شد. قبلا فكر مي كردم اين كشور، كاملا تاريخي و قديمي است و چندان مدرن نشده اما بعد از آشنايي با يوسف و رفت وآمد به ايران فهميدم كه كاملا مدرن هم شده و روابط زياد و خوبي با بقيه كشورها دارد.
فعاليت بازيگري يوسف تيموري

يوسف تيموري دوره هاي بازيگري را در كلاسهاي استاد سمندريان گذرانده و يكي از شاگردان ممتاز اين دوره ها بوده است. اودر سال ۱۳۷۶ با مجموعه طنز سيب خنده به كارگرداني رضا عطاران در تلويزيون ديده شد و با مجموعه عروسك مجيد دلبندم به شهرت رسيد.

سريال مجيد دلبندم به كارگرداني رضا عطاران ماجراي عروسكي دست دراز به نام مجيد است كه با شيرين كاري هايش در هر قسمت يك ماجراي زيبا و خنده دار خلق مي كند.

سريال زير آسمان شهر عنوان اولين سريالي بود كه يوسف تيموري در آن به ايفاي نقش پرداخت. او در اين سريال نقش پولاد را بازي ميكرد.

زير آسمان شهر يك مجموعهٔ طنز اجتماعي بود كه در سال ۱۳۸۰ خورشيدي از شبكه ۳ سيما پخش مي شد. اين سريال به دليل پخش هر شب و دست اندركاران موفق، توانست از مجموعه هاي بسيار موفق صدا و سيماي ايران بشود.

يوسف تيموري در سال ۱۳۸۰ با بازي در فيلم سينمايي دختر شيريني فروش به نويسندگي و كارگرداني ايرج طهماسب وارد عرصه سينما شد.

خلاصه داستان: پسر و دختر دو خانواده قصد ازدواج دارند ولي ۲۰ سال است به دليل دخالت خانواده هايشان موفّق به اين كار نشده اند!…
فيلم شناسي يوسف تيموري
سينما

۱۳۸۹ به روح پدرم
۱۳۸۸ پرستوهاي عاشق
۱۳۸۷ چشمك
۱۳۸۷ در شب عروسي
۱۳۸۷ موش
۱۳۸۶ مجنون ليلي
۱۳۸۵ خواستگار محترم
۱۳۸۵ دختر ميليونر
۱۳۸۲ بوتيك
۱۳۸۲ معادله
۱۳۸۰ دختر شيريني فروش
فيلم ويديويي، تلويزيوني

۱۳۹۳ بچه هاي نسبتا بد
۱۳۹۱:بچه هاي عوضي
۱۳۹۱:ماشين عروس
۱۳۹۰:كبري ۰۰۱۲
۱۳۸۹:سيا زنگي
۱۳۸۹:مواضب خودت باش عزيزم
۱۳۸۹:عاشقي با اعمال شاقه
۱۳۸۹:ارث شيرين
۱۳۸۹:كات كلانتري
۱۳۸۹:وفا ۲۰۱۲
۱۳۸۹:گوهر
۱۳۸۹:با من شوخي نكن
۱۳۸۹:يك بام و دو هوا
۱۳۸۸:هشت
۱۳۸۸:كادوي در به در
۱۳۸۸:دامادي به نام صفر
۱۳۸۸:به روح پدرم
۱۳۸۸:كبري ۰۰۱۱
۱۳۸۷:قاتلين پيرمرد
مجموعه هاي تلويزيوني

۱۳۹۴:حالت خاص (افشين اربابي)
۱۳۹۴:آمين

۱۳۹۲:خروس
۱۳۹۱:سايه سلطان
۱۳۹۱:تجربه هاي آقاي خوشبخت
۱۳۹۰:سايه سلطان
۱۳۹۰:دست بالاي دست
۱۳۸۹:سه دونگ، سه دونگ
۱۳۸۹:راه در رو
۱۳۸۸:باغ شيشه اي
۱۳۸۷:ماه عسل
۱۳۸۷:غير محرمانه
۱۳۸۷:خط شكن
۱۳۸۶:تله فيلم «بختك»
۱۳۸۶:يك وجب خاك
۱۳۸۶:قرارگاه مسكوني
۱۳۸۵:زندگي به شرط خنده
۱۳۸۳:كوچهٔ اقاقيا
۱۳۸۲:زير آسمان شهر ۱
۱۳۸۲:آشتي كنان
۱۳۷۸:اين چند نفر
۱۳۷۷:مجيد دلبندم
۱۳۷۶:سيب خنده


برچسب: بازيگران سرشناس سينما، بيوگرافي هنرپيشه هاي ايراني، خانواده يوسف تيموري، زندگي شخصي يوسف تيموري، زندگي نامه بازيگران ايراني، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۳۲:۳۵ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :